Kurz je určen: učitelům MŠ, učitelům přípravných tříd, členům školních poradenských pracovišť, dále učitelům 1. a 2. třídy ZŠ, kteří mají hlubší zájem o problematiku připravenosti dítěte v začátcích školní docházky, resp. chtějí získat hlubší poznatky o možnostech podpory dítěte s dílčími nezralostmi.
Vzdělávací cíl:
Cílem programu je poskytnout pedagogům širší pohled na příčiny školního neprospěchu s důrazem na specifické poruchy učení. Nejde o konstatování problému, ale hledání řešení, včasné zahájení péče, posilování oslabených schopností a dovedností.
Cílem není snažit se o predikci poruch učení v oblasti čtení, psaní, počítání. Cílem je si pozvolnějšího vyzrávání či oslabení některých schopností a dovedností všimnout již v předškolním nebo v mladším školním věku a poskytnout dítěti dostatek podnětů vedoucích k posílení oslabených funkcí. Přestože se může jevit, že problematika specifických poruch učení se týká pouze základní školy a dalšího vzdělávání, není tomu tak. Aby učitel MŠ rizika specifických poruch a učení rozpoznal a mohl začít s oslabením pracovat, potřebuje základní znalost problematiky.
Obsah kurzu:
• Blok č. 1: UVEDENÍ DO KONTEXTU – mapování příčin neúspěchu
• Blok č. 2: SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ, KLASIFIKACE A PROJEVY
• Blok č. 3: ZÁKLADY STIMULACE jednotlivých schopností a dovedností majících vliv na čtení psaní, počítání
• Blok č. 4: SYSTÉM PODPORY DÍTĚTE
Termín: úterý 4. března 2025, 8.00 – 15.30 hodin
Místo: on-line z vašeho domova
Lektor: Mgr. Jiřina Bednářová, uznávaná speciální pedagožka