S ohledem na COVID-19 vám nabízíme možnost zúčastnit se dvou online webinářů s lektorkou Mgr. Jiřinou Bednářovou určený pro učitele 1.-5. ročníků ZŠ, školní spec. pedagogy či zájemce z řad pedagogů MŠ.
V případě zájmu zašlete následující údaje na adresu pudilova@maphustopecsko.cz:
- jméno a příjmení
- název školy nebo jiného zařízení
- emailovou adresu
WEBINÁŘ JE ZDARMA
Posouzení vývoje čtení a psaní
Kdy: úterý 9. února 2020 od 8:30 do 16:00
Kde: https://meet.google.com/ynm-ukiw-mfv
Anotace:
Seminář se zabývá problematikou nižších školních výkonů ve čtení a v psaní, které jsou pod úrovní očekávání jak ze strany školy, tak i rodiny. Je zaměřen na podporu žáků, kteří si tyto dovednosti osvojují pozvolněji. Pomoc dítěti vychází z posouzení vývoje čtení a psaní, z pedagogické diagnostiky, na kterou navazuje cílená intervence.
Témata semináře:
· Je za každým nezdarem ve čtení a psaní porucha učení? Je každý pomalý čtenář dyslektik? Co všechno může být příčinou pomalejšího osvojování čtenářských dovedností? Základní východiska pro posuzování schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní.
· Posouzení úrovně čtenářských dovedností(čtenářské techniky, přesnosti čtení, automatizace dekódování, vnímání obsahu čteného, informační zisk)
· Posouzení úrovně písemného projevu (grafické provedení, obsah psaného z hlediska chybovosti – specifická a gramatická chybovost)
· Vývoj, možnosti sledování a stimulace vývoje fonologického uvědomování (analýzy, syntézy, diferenciace, fonologické manipulace).
· Vývoj, možnosti sledování a stimulace vývoje zrakového vnímání (především zrakové diferenciace rozlišení detailů, polohy prvků).
· Možnosti posilování, reedukace oslabených funkcí
Součástí kurzu jsou materiály a náměty aktivit pro sledování a podporu vývoje dítěte mladšího školního věku v oblasti čtení a psaní, fonologického uvědomování, zrakového vnímání.
Když se v matematice nedaří
Kdy: středa 10. března 2020 od 8:30 do 16:00
Kde: https://meet.google.com/kcn-zhft-cbe
Anotace:
Seminář se zabývá problematikou nižších školních výkonů v oblasti matematiky, které jsou pod úrovní očekávání jak ze strany školy, tak i rodiny. Je zaměřen na podporu žáků, kteří si matematické dovednosti osvojují pozvolněji. Pomoc dítěti vychází z posouzení vývoje matematických schopností a dovedností, z pedagogické diagnostiky, na kterou navazuje cílená intervence.
Témata semináře:
· Co vše může být za nezdarem v matematice? Je za každým nezdarem dyskalkulie či snížené kognitivní schopnosti? Co všechno může být příčinou potíží v osvojování matematických dovedností? Základní východiska pro posuzování schopností a dovedností v oblasti matematiky.
· Vliv specifických poruch učení (dyslexie, dysortografie, dysgrafie) na výkony v matematice
· Vývoj matematických schopností v ontogenezi dítěte, rozvoj percepčních faktorů, prostorové orientace, paměťové faktory, předčíselné pojmy
· Rozvoj schopností a dovedností v oblasti numerace
· Rozvoj schopností a dovedností v oblasti základních číselných operací
· Aplikace číselných operací
· Možnosti posilování, reedukace oslabených funkcí
Součástí kurzu jsou náměty aktivit pro sledování a podporu vývoje dítěte mladšího školního věku v oblasti matematických schopností a dovedností.